onsdag 8 december 2010

Visma Tårta

Idag fyller min älskling år. Så jag tassar upp kl fyra brygger kaffe och bre en salami-brieost smörgås till honom och sjunger med min enormt vackra morgonstämma JA MÅR HAN LEVA. Tyst så att inte lilla PrinsBus, som ligger jämte vaknar.
Sen kör han iväg ut på E4 mot Hbg och Visma (där han jobbar)
Dem stackarna på hans jobb ska få tårta idag... Detta är alltså -Tårtan-då-ALLT-gick-fel..... De gör så ont i mig att han ska ta med de men jag är INTE alls nöjd....
Morgan (som min sambo heter)  Sa igår: Man måste nog vara enormt självkritisk för att bli bra på något.... Stämmer nog.. Min vän Jennie på sweetsugercake som är ENORMT duktig på att baka tårta brukar vara missnöjd med sina mästerverk. Vilket jag inte förstår... Men man ser och vet allt själv... Undrar om jag kommer bli riktigt nöjd någon gång.... De är kanske de man sträva efter -Att göra den felfria och perfekta tårtan ;)



Tårtan innehåller Mango och pasionsfrukt och Nutellafluff. Den e spaklad med grädde tåckt med Sp (Sockerpasta) De röda och svarta är marsipan.
Ikväll önskar han sig en gräddtårta. Då de vli de att spritsa, vilket inte är min starka sida. Men man måste träna. Positiva tankar nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar