tisdag 15 mars 2011

Grötbullar

Innan jag gjorde "karriär" så jobbade jag i vården. Är alltså utbildad undersköterska. De var jätteroligt MEN jag kunde inte släppa jobbet när jag kom hem. Lite frustrerande... Idag kan jag dessvärre inte heller släppa jobbet när jag snubblar över ALLA skor... :)
När jag jobbade "inne" på ett boende gällde de att ta vara på mat som blev över. Då brukade vi använda havregrynsgröten och göra just Grötbullar

Rosenbröd är ett kanon basrecept sen tillsätter du bara ca 2 potioner Havregrynsgröt.
Dessa blir enormt saftiga. Men man får inte säga högt att dem heter Grötbullar. Barn kan vara känsliga :)

5 kommentarer:

  1. Tack och välkommen till min blogg!:) du verkar vara en hejare på bakning du med! Så mycket fint o kika på! :)

    SvaraRadera
  2. För mig blir det också ditt gamla namn, Bake bake a small cake. Även fast jag inte följde dig då! :(

    SvaraRadera
  3. Vi brukar också baka dessa på jobbet av resterna från frukosten, bli väldigt saftigt och gott. Ska nog testa på rosenbrödsrecept också någon gång!

    SvaraRadera