söndag 30 januari 2011

Blogger Award

Först och främst så måste jag förklara mig varför jag inte blogga eller lämnat så många kommentarer på sistone. De är nämligen så att en del tangenter fungerar inte... Frustrerande. Har lånat en data för stilla min  abstinens... :)


Jag känner mig enormt hedrad och glad för att ta emot denna award från en grymt duktig tjej Linda på Bengtssonsbaksida Under de senaste månaden har jag följt henne flittigt. Hon ger ut fantastiska tips och konstnärliga bakverk och tårtor. De ligger även intresse hos  mig att följa hennes andra blogg Livet enligt Linda. Där hon skriver om sin son Sixten där de bara skiljer några dagar på min lille Prins Edwin.  Jag kan tänka mig att om jag hade varit bosatt i Furulund så skulle vi nog varit tajta vänner. :)
Tusen miljoner tack Linda för Awarden och för att du gav MIN blogg lite extra uppmärksamhet.

1. Tacka och länka tillbaka till personen som gav dig utmärkelsen.

2. Berätta sju saker om dig själv.

3. Skicka utmärkelsen till 15 andra bloggare.

4. Kontakta dessa bloggare och berätta om utmärkelsen.

Så här kommer lite läsning om mig:
1. En rätt komisk detalj i min familj är att Tildes pappa (dvs mitt ex) är tillsammans med min sambos lillasyster :) Och jag är oerhört glad för hans skull och skulle inte tänka mig någon bättre "xtramamma" till henne. Detta gör att vi umgås ganska ofta och Tilde kan känna sig trygg.

2. Jag har varit anställd i en skoaffär som nu är nerlagd (sen årsskiftet) En anställd som arbetade där oxå ska öppna en ny skoaffär i början på mars. Jag kommer att arbeta för henne och de ska bli SÅ spännande att vara med i öppningen :)

3. Jag har alltid viljat bli äldre. Känner ingen åldersnoja av att fylla år. Är glad över att man har paserat tonåren. För mig var de en enormt förvirrad tid.

4. Min storasyster Åsa har träffat sin prins och jag är så lycklig för deras skull. Nästa år ska dem gifta sig och JAG ska vara hennes tärna. Vilket uppdrag :)

5. Jag är superglad att jag börjat blogga- har fått mycket kunskaper och cybervänner :)

6. Jag är alltid överallt och ändå känns de som jag aldrig få nåt vettigt gjort

7. Jag ställer mig hellre att baka än dammsugar :)
Som Linda gjorde så gav hon lite extra uppmärksamhet till fem bloggar och de tänkte jag oxå göra

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du tog emot den! Och vad roligt att läsa om dig! Punkt nummer 6 & 7 kunde lika gärna vara jag :-) Men som sagt, vi har ju en del gemensamt! Vi kanske ska ha en bakdejt en dag, i något av våra dammiga hem ;-)

    SvaraRadera
  2. Ååå JA. De hade ju varit roligt. Våra små knottar som kryper runt våra ben när vi diskutera :-D

    SvaraRadera