lördag 2 april 2011

Den misslyckade tårtan som blev tre

När jag skulle testa att göra denna tårtbottnen. Blev jag inte nöjd med resultatet på höjden och bestämde mig för att göra en ny men då dubbla satsen. Men den "misslyckade" tårtbottnen stansade jag ut till mindre tårtbottnar. Och så här blev resultatet

Denna mumsade jag och sambon sista kvällen innan jag skulle börja att jobba. Ingen av oss är speciellt förtjust i Sp så vi nöjde oss med grädde och riven choklad
Denna tog jag med mig till jobbet. En välkommen tillbaka tårta :)
Och denna mumsade vi i oss när Tilde, hennes pappa och Catta va här på grillkväll
Fyllning bestod av egengjord jordgubbsmousse

3 kommentarer:

  1. Så fina :-) Är lite nyfiken på hur hög den blev när du dubblade satsen, ska nämligen ha denna till en tårta om en vecka :-)

    SvaraRadera
  2. Åhhh va fina. Den nedersta skulle jag vilja ha på soffbordet o bara titta på:) Vilken gladtårta!!!!

    SvaraRadera
  3. Inte illa för att vara misslyckad från början :)

    SvaraRadera