måndag 21 februari 2011

Cakeballs

Har tidigare bara testat en variant av cakebolls. Där jag mixade ballerina och filadelfia ost. Men denna variant som jag gjorde nu passar nog mig bättre i smaken..
Visst är de trist att slänga ut den goda fyllningen som blir över när man gör tårtor. De är ju kanon att använda till cakebolls. Mixa tex Fluffen med överbliven tårtbotten. Låt "smeten" stå i kylen någon timme så blir de inte så kladdigt att jobba med. Rulla till små bollar och sätt dem i kylen igen. Under tiden smällter jag choklad som jag sen doppar bollarna i. Lägg dem på smörpapper eller små tryffelformar. Dekorera med strössel eller nåt annat som ligger nära till hands;)


Innehållet i dessa godbitarna är Mjölkchokladfluff med hackad Mörkchoklad och Chokladsockerkaka.
Så gott med den hackade chokladen i :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar