tisdag 1 mars 2011

Bråda tider... Julafton imorgon...

Jo så är de. Imorgon är de som julafton för mig. Jag jobbar vanligtvis i en skoaffär som nu har lagts ner. En arbetskompis och hennes syster ska nu öppna en ny idagarna. Närmare bestämt på fredag och på torsdag kväll ska de vara en Vip kväll med ungerfär 80 gäster.
IMORGON ska jag prismärka skor. Gissa om jag är uppspelt. Har ju inte sett allt som har kommit. Så imorgon är de julafton för mig iallafall....
Eftersom jag är mammaledig just nu och inte har haft någon möjlighet att hjälpa till att renovera så har jag erbjudit mig till att fixa lite mingelmat

Min att göra lista
Griciini...............Check
Sola x 2.............Check
Tunnbrödrullar.............. Halv check... Tonfiskröran står och gottar till sig...
Hårinpackning............... Eftersom jag förtillfället ha rött hår och de har en tendens att bli dassigt så finns de visst en hårinpackning med färg :) So lucky for me
Tårta............................Till personalen ( Står i kylen och gottar till sig oxå... Hmm bara jag inte tog tonfiskröran te den.....)
Skala 3,5 kg morötter och skära dem i stavar
Blanda dipsås
Kläder...........................Halvcheck. Hittat en as snygg "konsumgrön" klänning som jag fick från Mandeldesign.se idag, ÄLSKAR deras service. Beställer man innan kl 15 så får man kläderna dagen därpå)


Kolla vad snygg :) För bara 299. 95 så var den MIN!! Har ni inte varit inne på MandelDesign så är detta ett HETT tips :)

Här om dagen bakade jag ju Citron Muffins som jag var tvungen att göra nåt åt.


Fick över lite Noblessfluff som jag spritsade på muffinsen och ringlade lite Ohoy chokladsås runt.
Tre gick te fm på jobbet. En fick Åsa på Nick och Nora (barnklädersaffär här i byn) Den fyller nämligen 10 år. Så jag sprang in i 190 och sjöng Ja mår hon leva. Den femte gick te min underbara frisör.
Nu ska jag nog kika lite runder på dem andra bloggarna sen får jag nog gå och göra en hårinpackning.

Kolla gärna in på affärens blogg SkoX:et

1 kommentar:

  1. Vad mycket smarrigt du gör. Jag följer din blog via bloglovin men det verkar inte fungera. De visar inget nytt från dig sen i november. Kanske värt att kolla upp om fler missat dina inlägg.
    Hoppas du får en trevlig kväll.

    SvaraRadera